MITY O OCZYSZCZANIU CERY I JAK TO POWINNO WYGLĄDAĆ :)

23.8.15 SZKIC KOBIECOŚCI 16 Comments


Dzisiaj post, który napisałam już kiedyś na blogu pod takim mini-natchnieniem... Weną... Każda z nas MUSI oczyszczać twarz i mam nadzieję, że KAŻDA z Was zdaje sobie z tego sprawę. Ostatnio jednak przemknęła mi myśl, że przecież mimo tego możemy popełniać błędy...  Jednocześnie stwierdziłam, że wtedy post trafiał do bardzo małej ilości osób, a jest to jeden z najważniejszych tematów :) Dlatego zapraszam do czytania :)

Wypisałam podstawowe błędy i na koniec taką małą przypominajkę, czyli totalny must have CODZIENNEGO oczyszczania twarzy :)



I  BŁĄD 1  I

"Jak raz nie zmyję makijażu i nie oczyszczę twarzy to nic się nie stanie"
__________________________________________________________

Nie, nie i jeszcze raz nie. Nie róbcie tego swojej skórze, błagam. Nie testujcie. To jest niewybaczalny błąd. Jeżeli spicie w makijażu to fundujecie swojej skórze blokadę do tlenu. Skóra nie oddycha. Zapychają się pory, Wygląd skóry pogarsza się i wyglądamy na starsze, traci napięcie i elastyczność. Wysusza się i pęka. Nasza skóra ulega przewrażliwieniu, czyli np. pojawiają popękane naczynka. Czy któraś z nas by tego chciała? Myślę, że nie. 



I  BŁĄD 2  I

"Oczyszczam twarz, ale rzęsy... Nic im się nie stanie."
____________________________________________


Oczyszczamy CAŁĄ twarz. Nie wybieramy sobie: "O może dzisiaj oczy zostawię, tak ładnie się pomalowałam". Ładnie się pomalowałyśmy - tak, to powód do dumy, ale jeśli nie zmyjecie rzęs to uwierzcie już Wam tak makijaż nie wyjdzie. Przyczynicie się do pogorszenia ich stanu. Rzęsy stają się kruche, łamią się i wypadają. Jeżeli nie oczyścisz powiek to gwarantuję, powtarzam - gwarantuję, że rano nie zobaczysz już pięknego makijażu na swojej twarzy tylko opuchnięte, zaczerwienione powieki i "worki" w towarzystwie cieni pod oczami. Rzeczywiście. Będzie smokey eyes. :p



I  BŁĄD 3  I

"Myję ręce i przypomina mi się, że miałam oczyścić twarz... Mydło to mydło, a woda też da radę."
_______________________________________________________________________________



Liczą się chęci. Wiem. :) Tylko, że trzeba wziąć kilka rzeczy pod uwagę a przede wszystkim to, że mydło do rąk jest (błyskotliwa myśl) do rąk. Nie jest ono tak delikatne, jak to, które są do tego specjalnie przeznaczone. Wysusza skórę i może naruszyć jej zewnętrzną

 warstwę kwasowo-lipidową, czyli jej naturalną barierę. Sam woda z kolei nie poradzi sobie z zaczyszczeniami na skórze, które zbieraliśmy cały dzień.
Jeżeli naprawdę jesteście w sytuacji krytycznej, czyli: skończyło Wam się mleko w lodówce (wiem, dziwnie to brzmi, ale mleko stosowany jako tonik świetnie oczyszcza skórę i jednocześnie o nią dba i poprawia jej wygląd), żel do mycia twarzy (nigdy nie zmywaj nim makijażu, bo podrażni oczy), wszelkie toniki i płyny micelarne, to sięgnij po mydło do higieny intymnej. Jest delikatne ze względu na przeznaczenie i nadaje się też do codziennego oczyszczania twarzy.



I  BŁĄD 4  I

"Muszę być gładka na twarzy, to co codziennie robię peeling"
__________________________________________________

Tutaj krótko. Skóra nie ma czasu się zregenerować. Peeling - nawet ten delikatny - "szarpie" skórę. Peeling powinnyśmy robić maksymalnie 3 razy w tygodniu i nie trzy dni pod rząd. :) Chyba, że bardzo chcecie nie tyle co podrażnić skórę, ale ją przesuszyć i jakby "przeprogramować" na złe tory.



I  BŁĄD 5  I

"Podoba mi się opakowanie kosmetyku - biorę"
_______________________________________


Opakowanie to tylko dodatek. Pamiętaj. Na co dzień też mówimy, że nie ocenia się książki po okładce. No właśnie. Inny skład i właściwości będzie miał kosmetyk przeznaczony dla skóry suchej, inne dla wrażliwej, inne dla tłustej bądź mieszanej. Musimy odpowiednio dobrać kosmetyk do swojej skóry, żeby w 100% spełniał swoje funkcje.



I  BŁĄD 6  I

"Moja kosmetyczka używa pary, żeby oczyścić twarz, to pewnie gorąca woda też da taki efekt"
____________________________________________________________________________

I tutaj być może zaskoczenie. Temperatura wody, którą zmywamy twarz także ma znaczenie. Gorąca woda wysusza (wydaje się niemożliwe - a jednak), zwiększa produkcję serum. Twarz powinnyśmy zmywać letnią wodą, która dodatkowo spowoduje odtłuszczenie cery.



I  BŁĄD 7  I

"Tonik do głupstwo. Ja mam swój ukochany żel"
______________________________________

I tutaj kolejne nie. Krótka argumentacja. Tonik usuwa ten nasz "ukochany" żel całkowicie z twarzy, czyli bardziej oczyszcza naszą skórę. Zamyka pory i koi skórę. Oczywiście możemy pominąć tonik, jeśli naprawdę wydaje nam się zbędny, jednakże musimy pamiętać o tym, że żel może wysuszać. Dodatkowo jeśli się na niego decydujemy zapamiętajmy raz na zawsze, że musimy go dokładnie zmyć z twarzy :) 



I  BŁĄD 8  I

"Kupiłam szczoteczkę do oczyszczania twarzy. Super... Mam mniej pracy na co dzień"
______________________________________________________________________

O nie nie Kochana.:) Tak dobrze to nie ma. Jeżeli używasz specjalnej końcówki gąbeczki lub kuleczek do masażu) to super, nie mam zarzutów, ale jeśli sięgamy po szczoteczkę to już jedno wielkie STOP. Taka szczoteczka działa jeszcze mocniej niż peeling. Osłabia to naszą skórę i nie działa korzystnie. Skóra jest podrażniona i wygląda (wbrew temu co myślimy) gorzej niż wcześniej.
Ja taką szczoteczkę zamawiałam w Oriflame. Jest naprawdę fajna. Ma przydatne końcówki, ale codzienne jej stosowania to zbrodnia (oczywiście prócz przypadku, o którym pisałam wyżej).



I  BŁĄD 9  I

"Po co mi krem?"
______________


UWAGA! UWAGA! Niezależnie czy mamy lat 15 czy 60. Po oczyszczeniu twarzy mamy obowiązek zastosować krem nawilżający. Tego właśnie potrzebuje nasza skóra po oczyszczeniu. W przeciwnym razie może być wysuszona, pojawią się zanieczyszczenia, zaczerwienienia.



I  BŁĄD 10  I

"Mam taki fajny jeden ręczniczek - nim wycieram samą twarz"
__________________________________________________

Oczywiście plus za osobny ręcznik do wycierania twarzy. Jedno ale... Ręcznik = mnóstwo bakterii, więc albo zmieniamy ręcznik maksymalnie raz na tydzień albo decydujemy się na oczyszczanie twarzy np. wacikami kosmetycznymi :) Najlepiej nie wycierać jej też do sucha a zostawić ja lekko wilgotną, wtedy krem, o którym pisałam wyżej lepiej się wchłonie i będzie lepiej działać:)



...................................................................................................................................................
Popełniałyście jakieś błędy? :*
Jeśli macie jakieś pytania - piszcie śmiało :)

PODOBNE WPISY

16 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny wpis :)

    mackenziexox.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przyda się wielu osobom :)

      Usuń
  2. Swietny post.Mysle,ze wielu osobom sie przyda :)

    http://oliviablack01.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow dzieki :D rozjasnilas mi niektóre moje watpliwości. Świetny wpis !
    Www.ravraven.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny i przydatny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba stosuję się do każdego punktu. Z tym, że nigdy nie nawilżam twarzy. Robię to czasami dodając kilka kropel gliceryny do maseczek lub jakichś olejków. Niestety, kupne kremy to dla mojej twarzy ZŁO totalne... apokalipsa, naprawdę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj w 100% naturalnych kosmetyków :) Nawilżanie to podstawa. Pisałam na blogu np. o maśle z avocado, które świetnie nawilża : http://magdagora.blogspot.com/2014/11/naturalna-pielegnacja-moj-hit-maso-z.html. Do wyboru masz też po prostu czyste olejki lub chociażby masło shea lub kakaowe :)

      Usuń
  6. Zgadzam się z tym co piszesz, chociaż ja po wielu testach jednak cały makijaż zmywam żelem do mycia twarzy i moje oczy są mi wdzięczne, a rzęsy tym bardziej. Myślę, że kwestia dobrania żelu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej :) Jednak wiele dziewczyn myśli, że dobór żelu oczyszczającego albo bardzo silnie oczyszczającego im pomoże, a to nie do końca tak jest :) Oczywiście są takie, które kompletnie nic złego z naszą skórą nie robią. Ja np. kocham Garniera :)

      Usuń
  7. super wpis, czekam na więcej takich na opamiętanie ;)
    Skromnie zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne rady. Wielu rzeczy nie byłam świadoma *-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) No to cieszę się, że pomogłam :)

      Usuń

Hej Kochana !!! Jupi ! Nawet nie wiesz, jaką frajdę mi sprawia to, że tutaj jesteś.
Napisz, co Ci się najbardziej spodobało i też jeśli coś jest nie tak.
Jeśli masz pytania, nie patrz na tematykę posta, tylko pisz ! Chętnie odpowiem i pomogę :)
Dziękuję za Wasze komentarze ! :)

Proszę - nie spamuj. Jeśli będę chciała, to sama Cię znajdę. Nie musisz wklejać adresu swojej strony - to nie jest tablica reklamowa :)

Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam :)
Całuję,
Magda :*