PODKŁAD DLA CERY SUCHEJ. JAKIE WYBIERAĆ? LISTA POLECANYCH PRODUKTÓW. JAKIE PRODUKTY WYBIERAĆ JEŚLI MAMY ZACZERWIENIENIA NA TWARZY I JAK JE ZAKRYĆ?

3.12.15 SMILEEEFREAK 19 Comments


Ostatnio jedna z Was poprosiła mnie o post, a że temat, przynajmniej wg mnie, jest przydatny, to postanowiłam go zrealizować. Mianowicie wiele z nas czuje się zagubionych wśród wszystkich półek w sklepie, a dokładniej odcieni podkładu, który mamy wybrać. O ile osoby z idealnie gładką i "jednolitą" skórą mają trochę mniejszy problem, to jeśli jesteśmy posiadaczkami cery suchej, a dodatkowo z zaczerwieniami, nasz problem staje się większy i zupełnie nie wiemy co wybrać. Dość często spotykam się z pytaniami od Was, który podkład wybrać albo jaki odcień. Rzeczywiście nie jest to sprawa zbyt prosta, dlatego na jeden post jest to zdecydowanie zbyt dużo informacji. Dzisiaj poruszymy  temat cery suchej i zaczerwienień. Jeśli jesteście ciekawe, w jaki sposób sobie z nimi poradzić i po jakie produkty sięgać, to zapraszam do dalszej części posta.

JAK OKREŚLIĆ ODCIEŃ SWOJEJ SKÓRY


Żeby idealnie dobrać odcień podkładu KAŻDA  z nas powinna dobrać go do odcienia szyji. Nie używamy do tego celu nadgarstka, dłoni... Jedynym najlepszym sposobem jest wybór koloru na podstawie szyi. Zdecydowanie u większości z Was skóra ma lekko zółty, oliwkowy lub neutralny odcień i naprawdę różowe podkłady powinny (a niestety nie są) najrzadziej wybierane. Najczęściej po nie sięgacie, kierując się właśnie zaczerwieniami na twarzy.


CHŁODNO / CIEPŁO

To chyba przysparza najwięcej problemów. Na pewno napiszę o tym osobny post, ale teraz, że lekko nakreślić Wam całą sprawę... Nie jestem zwolenniczką sprawdzania odcienia skóry na podstawie koloru żył czy innych wymysłów. Najlepiej sprawdzić typ swojej skóry, używając testerów. Możemy też sięgnać po produkty różnych firm. Ważne, żeby na ręce pojawiły się odcienie każdej gamy. Następnie sięgnijcie po różne odcienie (jaśniejsze, ciemniejsze) z każdego typu. Możecie użyć wtedy przedramienia (w okolicach nadgarstka), ale w miejscu, gdzie nie przebijają żyły. Zróbcie kreski w kolejności chłodne - neutralne - ciepłe. Uwierzcie, że jeśli na pierwszy rzut oka nie będziecie pewne, to jeśli troszkę rozetrzecie produkt, od razu zauważycie, czy potrzebujecie bardziej żółtych, chłodnych, czy neutralnych odcieni. Szcególnie różowe tony bardzo się Wam rzucą w oczy, jeśli nie będą pasować. Na tym zależy nam najbardziej, bo niestety często, szczególnie osoby z zaczerwienieniami i trądzikiem mylnie interpretują odcień swojej skóry, kierując się tylko twarzą.

Pamiętajcie, że mówię o doborze temperatury koloru. O odcieniu mówiłam w poprzednim punkcie, a to duża różnica :)


CERA SUCHA I PODKŁADY...

Podkłady dla cer suchych powinny mieć kompleksy nawilżające. Raczej unikajcie podkładów ciężkich, matujących bądź szybko zastygających. One najczęściej podkreślą suche skórki i niedoskonałości skóry pod wględem nawilżenia. Sięgajcie po podkłady, które mają delikatniejszą i milsza konsystencję (także po zaschnięciu), czyli przypominają jakby krem. Po zaschnięciu nie powinnyście czuć ściągnięcia, ani tym bardziej nie powinnyście widzieć efektu maski. Jeśli sięgniecie, po bardziej "kremowe", to twarz będzie wyglądała naprawdę bardzo dobrze i podkład dodatkowo nie będzie Wam utrudniał pracy ze skórą. Wiem, że teraz części z Was może wydać się to abstrakcją i pomyślicie "łatwo mówić", ale zaraz podam Wam naprawdę dobre podkłady, które powinny się u Was sprawdzić. Oczywiście pamiętajcie, że każda skóra jest inna i nie daję Wam 100% gwarancji, ale są to, moim zdaniem, jedne z lepszych produktów. Pamiętajcie także o kremie pod makijaż. To podstawa ! 


NAJLEPSZE, DOBRZE DOSTĘPNE PODKŁADY DLA CERY SUCHEJ...

Aby zauważyć jaki podkład ma ton, należy po prostu nałożyć go na dłoń i rozetrzeć. Tony prędzej czy później się pojawią. Często ujawniają się doiero po zastygnięciu i na pewno zauważycie czy Wasza dłoń jest lekko różowa czy żółtawa, dlatego warto pochodzić po sklepie nim ostatecznie się zdecydujemy.

  • Bourjois Healthy Mix (odcień Vanilla jest pięknym żółtym odcieniem, naturalnym i pięknie zneutralizuje zaczerwienienia)
  • Rimmel Wake Me Up (jeśli nie lubicie dużego rozświetlenia i drobinek, to po niego nie sięgajcie)
  • L'oreal True Match (podkład uniwersalny. Sprawdzi się u większości cer)
  • Revlon Color Stay wersja dla cery suchej (bardzo dobrze poradzi sobie solo z zaczerwieniami)
  • Bobbi Brown Moisture Rich
  • Astor Lift Me Up (uwielbiam go!)
  • Mac Mineralize Moisture
  • Cosmepick

Moim zdaniem właśnie te podkłady powinny się bardzo dobrze sprawdzić u cery suchej, ale kryciem takżę dadzą radę ukryć niedoskonałości. Zdecydowanie najsilniejszym podkładem pod tym względem będzie Revlon, za nim Bourjois. :)



SPOSOBY NA UKRYCIE ZACZERWIENIEŃ BEZ EFEKTU MASKI

  • uzycie kamuflaży w umiarkowanej ilości (Lumene, Catrice, Orfilame-żółty odcień z kółeczka korektorów)
  • stosowanie kremu pod makijaż przeznaczonego typowo dla cery naczynkowej lub z zielonym pigmentem (np. Redblocker, Ziaja Med seria naczynkowa)
  • użycie pod podkład kremu BB, który jest lekki, ale wyrówna kolor naszej skóry, ułatwiając krycie podkładowi (Maybelline, Golden Rose, Mixa Anti-Redness, Babyface BB)
  • użycie zielonej bazy pod makijaż - osiągniecie najlepszy efekt, ale pamiętajcie, żeby użyć jej bardzo mało - (zdecydowanie najlepsza - Kryolan)
  • uzywanie toniku kojącego i przeznaczonego dla cery naczynkowej
  • wdrążenie do pielęgnacji oleju z nasion winogron, migdałów, kiełków
  • wykonywanie peelingów enzymatycznych a nie mechanicznych
  • maseczki z różą
  • używanie hydrolatu różanego
  • sięganie po podkłady z lekko żółtawymi tonami lub neutralnych, ale koniecznie dobranych do odcienia skóry, tak, aby sie nie docinał na linii żuchwy. (seria N lub W z L'oreal True Match, Bourjois Helathy Mix Vanilla)


PODKŁADY DLA CERY Z ZACZERWIENIENIAMI?


Tak naprawdę nie ma podkładów na zaczerwienienia. Jeśli w teście, o kórym Wam pisałam wyżej (z nadgarstkiem) wyszło, że potrzebujecie różowych tonów, to niestety, no ale tak musi być. Ja jednak uważam, że bezpieczniej będzie sięgnąć po odcienie neutralne.  Podkłady, które wymieniam, mają dość fajne krycie i jeśli zastosujecie które/-ś z metod wymienionych wyżej, to także pozbędziecie się zaczerwienień. Jeśli macie cerę suchą bądź normalną, to spokojnie także możecie sięgnać po te produkty.




Mam nadzieję, że post choć troszkę Wam pomógł. jesli macie jakieś dodatkowe pytania, to koniecznie piszcie. Zawsze mogłam coś pominąc, a akurat tego chciałyście się dowiedzieć :) 

Przypominam oczywiście o konkursie z Semilac: KLIK. Czekamy na kolejne zgłoszenia ! :*

PODOBNE WPISY

19 komentarzy:

  1. Często jak chodzę po ulicy to mam ochotę podejść do wielu kobiet i zabrać je do sklepu w celu prawidłowego dobrania podkładu. Nie jest to łatwe ale można się nauczyć, tyle pięknych kobitek robi sobie krzywdę używajac złego podkładu. Podkład to rzecz bardzo indywidualna..ja na przykład pomimo cery mieszanej jestem zachwycona Healthy Mixem. Bardzo fajnie i rzeczowo ujęłaś sprawę..przeczytałam z przyjemnością i zgadzam się, dodam tylko, żeby delikatnie budować na twarzy 'krycie' podkładu. Zawsze można dodać warstwę a im mniej tym lepiej i naturalniej, pozdrawiam serdecznie, Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O wartswach też już pisałam, ale planuję kilka postów na temat podkładu, bo wbrew pozorom da się to spokojnie opanowac i nie jest tak trudne jak się wielu osobom wydaje :) Healthy Mix jest bardzo dobry i uniwersalny. Jak będzie mowa o podkładach dla cery normalnej, mieszanej, to także się pojawi :p Pozdrawiam :) Dziekuję i cieszę się, ze Ci się spodobał post.

      Usuń
    2. Miały być buzki ale cos nie wyszlo...wiec jeszcze raz :)))

      Usuń
  2. Post zdecydowanie dla mnie. Niestety jestem posiadaczką cery suchej i zaczerwienionej. Wszystkie zamieszczone przez Ciebie informacje baaardzo przydatne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Mam nadzieję, że troszkę będzie Ci łatwiej :)

      Usuń
  3. ja nie mam zaczerwienień ,ale podesłałam koleżance post ponieważ poszukuje podkładu a większość ją przesusza , tyle że ona stawia na kremy bb dlatego cieżko jej pomóc, ja mam swój ulbiony póki co i nie planuję zmian ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby była z niego zadowolona :) I oby jej ten post pomógł :)

      Usuń
  4. Ciekawy post ! W przeszłości zdarzało mi się używać podkładów, ale większość bardzo wysuszała mi skórę. Od kilku lat używam głównie koreańskich kremów BB, chociaż w tym roku zdecydowałam się na podkład Innisfree Long Lasting i jestem bardzo zadowolona - pozdrawiam i zapraszam :)
    http://classysimplelife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie maiałam styczności z koreańskimi BB ani z tym podkładem, ale najważniejsze, że Ci się sprawdza. Pozdrawiam ! :)

      Usuń
  5. Jesteś kochana że napisałaś ten post,bardzo mi to ułatwi w wyborze mojego podkładu.Ten post to dla mnie zbawienie.Dziękuję ci bardzo;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc :) Miło mi to słyszeć :)

      Usuń
    2. Cześć.
      Chciałam ci tylko napisać,ze kupiłam podkład Healthy mix,który rzeczywiście spisuje się rewelacyjnie,może to też,a raczej zasługa tego iż przed nałożeniem podkładu staram się starannie przygotować do tego moją cerę+krem.Kupiłam również podkład w Biedronce Vollare Cashmir silky touch,to jest podkład nawilżająco-matujący i również sprawuje się fajnie.Jest jeszcze w buteleczce z pompką.Polecam do testów.No i tak :))Jeszcze raz ci bardzo dziękuję.

      Usuń
    3. Cieszę się, że pomogłam i wszystko jest ok :)
      Pozdrawiam ! :) Porozglądam się w biedronce. Hehe. Ciekawa jestem jak się u mnie sprawdzi :)

      Usuń
  6. True Match, przynajmniej w moim przypadku lubi podkreślić suche skórki :( Mam też wrażenie, że nieco wysusza bo odkąd go używam mam mały problem właśnie z suchą cerą :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze.. Wiesz co, to zalezy najwidoczniej także od pielęgnacji, bo opinie są mieszane i to u każdego typu cery. :) Zależy też wszystko od tego jak wygląda Twoja obecna pielęgnacja twarzy i co nakładasz pod makijaż. Być może nawilżenie jest zbyt mało intensywne i to nie pokład zawinił... Popróbuj z innym podkładem, nie zmieniając pielęgnacji. Zobaczysz czy coś się zmieniło :) Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Ja borykam sie z humorkami mojej cery..raz jest sucha, raz trądzikowa, raz normalna etc. Przy suchej sprawdził mi się świetne podkład Pierre Rene Skin Balance. Nie wysuszył mnie i przez to że jest gesty stworzył fajna powierzchnię na buzi i nie podkreślił suchych skórek :) True Match niestety strasznie podkreślał mi suche skórki przy nosie, ale to już raczej kwestia mojej ciągłej alergii=kataru i ta okolica jest u mnie zawsze wysuszona jak pustynia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj. Pustynie nie są fajne.. Oczywiście te na twarzy. Wiem coś o tym :D
      Spróbuj może zwykłej wazeliny na noc w te miejsca. Natłuszczenie pomoże skórze w regeneracji. Oczywiście może być też masło shea czy inne tłuste i treściwe produkty :)
      Nawet klasyczna Nivea w tym granatowym opakowaniu. Nie na całą twarz, a właśnie w ten rejon :)

      Usuń
  8. Dobry post, tylko masz błędy - "szyi", nie "szyji" :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O matko O.O Dzięki ! :p Ale siara :D

      Usuń

Hej Kochana !!! Jupi ! Nawet nie wiesz, jaką frajdę mi sprawia to, że tutaj jesteś.
Napisz, co Ci się najbardziej spodobało i też jeśli coś jest nie tak.
Jeśli masz pytania, nie patrz na tematykę posta, tylko pisz ! Chętnie odpowiem i pomogę :)
Dziękuję za Wasze komentarze ! :)

Proszę - nie spamuj. Jeśli będę chciała, to sama Cię znajdę. Nie musisz wklejać adresu swojej strony - to nie jest tablica reklamowa :)

Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam :)
Całuję,
Magda :*