BLIZNY I PRZEBARWIENIA PO TRĄDZIKU - JAK SOBIE PORADZIĆ, JAK JE ZMNIEJSZYĆ I POPRAWIĆ WYGLĄD SKÓRY?

26.3.16 SZKIC KOBIECOŚCI 33 Comments


Męczycie się z wypryskami lub aktywnym trądzikiem? Może już go wyleczyłyście, a Wasze skóra ciągle o nim przypomina? Niestety trądzik dotyka co raz większej grupy kobiet i to nie tylko w wieku młodzieńczym. Sam proces leczenia trądziku jest bardzo złożony, długotrwały i niezbyt przyjemny, jednak pozbywanie się blizn i przebarwień przynosi często jeszcze większe problemy. Takie przebarwienia powstają samoistnie, ale też często na nasze własne życzenie, które raczej nigdy nie jest świadome :) O wypryskach na pewno każda kobieta trochę wie i pewnie się z nimi boryka chociażby raz w miesiącu, kiedy nasze hormony buzują jak szalone. W dzisiejszym poście każda z Was (mam nadzieję), znajdzie coś dla siebie :) Istnieje kilka sposobów, aby znacząco poprawić stan naszej skóry. Znajdziemy tutaj możliwości w 100% naturalne, kosmetyki z apteki, jak i łatwo dostępne w drogeriach :) Jeśli jesteście ciekawe, po co sięgnąć w walce z bliznami i przebarwieniami, to koniecznie zerknijcie dalej ! 


Na początku musimy rozgraniczyć trądzik, a pojedyncze niedoskonałości.

Trądzik jest chorobą skóry, która ma swoje podłoże w pracy gruczołów łojowych naszej skóry. Nieleczony może trać naprawdę długo, dlatego bardzo ważne jest to, aby udać się do dermatologa. Dobierze on odpowiednią terapię i jej efekty mogą być naprawdę super.

Pojedyncze niedoskonałości natomiast są czymś naturalnym, występującym u kobiet szczególnie przed miesiączką, w trakcie stresu. Goszczą na naszej buzi kilka dni i ich nie ma.

Tak czy siak po jednym i drugim blizny i przebarwienia mogą pozostać. Niestety często same na nie wpływamy poprzez ich rozdrapywanie. To najgorsze, co możemy zrobić, bo takie otwarte ranki po wyciskani i rozdrapanych niedoskonałościach często powodują, że na naszej skórze zostają dziurki i możemy tym samym nabawić się blizn, które bez naszej ingerencji by się nie pojawiły.


ZOSTAW NIEDOSKONAŁOŚĆ W SPOKOJU, A ONA ODPŁACI CIE SIĘ W PRZYSZŁOŚCI TYM SAMYM.


Zdaję sobie sprawę, że nie jest to łatwe, bo sama doskonale bywam "kuszona" i aż chce się wycisnąć to ustrojstwo, myśląc, że to coś pomoże i nie będzie denerwować. Jeśli jednak cokolwiek mi się na twarzy pojawi, to od razu sięgam po olejek z drzewa herbacianego i w mig wszystko schodzi !

Myślę, że zaczynając od tego olejku możemy przejść do naturalnych sposobów na pozbycie się przebarwień. Opcji mamy kilka i naszymi sprzymierzeńcami mogą się okazać właśnie olejki, hydrolaty, masła, śluzy i wyciągi z roślin.


Na pewno na dużą uwagę zasługują te olejki:

  • z drzewa herbacianego, 
  • lawendowy, 
  • z rozmarynu, 
  • manuka, 
  • tamanu, 
  • arganowy,
  • z dzikiej róży
  • z drzewa sandałowego
To co je łączy, to właściwości regenerujące , antybakteryjne i przespieszenie gojenia. Arganowy dodatkowo może być stosowany na rostępy :)  Możecie stosować je solo, ale świetne efekty przyniosą też mieszanki.

OLEJKOWE EKSPERYMENTY


Najlepiej sprawdzi się połączenie drzewa herbacianego z rozmarynem w proporcji 8:2 :). Innym ciekawym połączeniem będzie drzewo sandałowe i dzika róża albo dzika róża i olejek arganowy. :) Przynoszą genialne efekty i sprawdzą się także "w razie w", czyli ratowania skóry w przypadku nagłej niespodzianki.

Nie możemy zapomnieć oczywiście o olejku Evree Magic Rose, który dostaniecie w większości drogerii. Ładnie ujednolica kolor skóry, redukuje przebarwienia i powstrzymuje powstawanie kolejnych niedoskonałości. W jego składzie znajdziecie też m.in. olejek z dzikiej róży, witaminy A i C, o których za chwilę i kwasy owocowe :)




Skoro już jesteśmy przy olejach, to koniecznie wypróbujcie OCM, czyli oczyszczanie skóry olejami. To świetna sprawa także dla osób z aktywnym trądzikiem. Dobrą mieszanką w Waszym przypadku może okazać się połączenie olejku rycynowego (on też dodatkowo jakby dezynfekuje twarz), oleju ze słodkich migdałów i awokado. :) 

OCZYSZCZANIE TO PODSTAWA PIELĘGNACJI KAŻDEJ SKÓRY, JEDNAK PAMIĘTAJ O DELIKATNOŚCI


W sprawie oczyszczanie twarzy musimy być bardzo ostrożne. Unikajcie silnych żeli, mydeł, szczególnie tych, które mają tendencję do wysuszania. Dorym wyborem okażą się mydła, których skład opiera się na olejach, jak np. Dudu Osun lub Allepo. Dodatkowo wspomniane wyżej OCM. Jeśli wolicie używać żeli, to proponuję Cetaphil, żel rumiankowy Sylveco, Opammu Fratti dermatolgiczny żel na wodzie szungitowej albo Alva mineralny krem myjący.

WITAMINKI, WITAMINKI


Mówiłam, że nawiążemy do witamin i one mają niezwykle duży wpływ na to, jak wszystkie blizny, ranki będą się goić. Potrafią przynieść największe rezultaty. Mowa tutaj o płynnych witaminkach do kupienia w formie kapsułek / rybek. Najlepiej sprawdzi się witamina E, później możecie się rozglądać za wit. D, A i C. Możecie je ze sobą łączyć, jednak tak jak mówię - E będzie w tym przypadku najlepsza i najbardziej dogłębnie wpłynie na stan przebarwień. Stosujcie ją miejscowo, nie na całą twarz. :) Dostaniecie ją praktycznie w każdej drogerii, a cenowo też wychodzi dobrze.

Z naturalnych sposobów skuteczny mozę się też okazać aloes, śluz ze ślimaka, masło cupuacu.


WIESZ, CO JESZ ?


Musimy pamiętać także o tym, tak jak i w codziennej pielęgnacji, że nasze odżywianie ma ogromny wpływ na wygląd naszej skóry i czasem odstawienie nawet jednego składnika naszej diety, potrafi diametralnie wpłynąć na to, jak nasza buzia będzie się prezentować. Tak też jest z bliznami i przebarwieniami. Jeśli z nimi walczycie, to jeszcze bardziej pamiętajcie o kwasach Omega 3, proteinach, cynku. Możecie swoją dietę wzbogacić szczególnie w witaminy, które wymieniałam. Znajdziecie je w cytrusach, marchewce, awokado, brokułach. Pamiętajcie o orzechach (które nawet bez zwalczania przebarwien i blizn są ważnymi elementami diety) i o podstawie, czyli o piciu wody.



W końcu możemy przejść do kosmetyków.Tak jak wcześniej mówiłam olejek Evree może okazać się pomocny - z tej serii jest też m.in. krem, więc myślę, że będzie to fajne urozmaicenie. Dodatkowo, jeśli problem nie jest zbyt duży, warto roejrzeć się za Ziają - serią wybielającą, która trochę niweluje przebarwienia. 

DO APTEKI MARSZ ! 


W aptece znajdziecie jeszcze więcej pomocników.
Genialnym kremem na wszelkie przebarwienia i blizny jest krem Cepan, który ma w sobie wyciąg cebuli (świetnie się sprawdza w tym celu) i rumianku. Innymi kremami wartymi uwagi są:

  • Linoeparol (Agropharm)
  • żel Alliogel (Herbapol Poznań)
  • Dernilan (Herbapol Wrocław)
  • maści nagietkowe
  • Cicalfate Avene
  • Alantan
Myślę, żę te kremy mogą zaraz po witaminie E, w połączeniu z olejkami przynieść największe efekty.

Świetne jest też srebro koloidalne stosowane w formie toniku . Stosowany regularnie działa nie tylko na przebarwienia czy blizny, ale także na trądzik aktywny !!! Jednak musicie pamiętać, że jeśli jesteście uczulone np. na srebrną biżuterię to niestety ten sposób nie jest dla Was :(

Ciekawym rozwiązaniem jest też zamówienie zestawu z Biochemii Urody na blizny i przebarwienia. Opiera się na podanych przeze mnie olejkach i powinien się sprawdzić u większości z Was. 


Oczywiście do wyboru mamy też profesjonalne zabiegi jak np.laser frakcyjny, mikrodermabrazja, dermabrazja czy peelingi chemiczne. Wtedy musicie skonsultować się z dermatologiem, ponieważ nie każdy zabieg jest dla każdego. Wybór należy do Was :)

Jednak musicie pamiętać, że wszystko co związane ze skórą - potrzebuje czasu. Na efekty trzeba trochę poczekać i na pewno nie jest to najłatwiejsze, ale później satysfakcja ogromna :)


To tyle. Ufff. Ale się napisałam :p Mam nadzieję, że post okaże się dla Was pomocny. Jesli macie jakieś inne sprawdzone sposoby na blizny czy przebarwienia to koniecznie piszcie - jeszcze bardziej może się to przydać innym dziewczynom.
Oczywiście wszelkie pytania też kierujcie tam :) 
Całuję, Magda :*


BĄDŹ NA BIEŻĄCO I ZAOBSERWUJ MNIE NA:



PODOBNE WPISY

33 komentarze:

  1. U mnie najlepiej z wymienionych tu produktów sprawdza się olej tamanu. Jest niezastąpiony w walce z niedoskonałościami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz. Dla każdego coś innego :)

      Usuń
  2. Ja stosuje olejek z drzewa herbacianego. Ale chętnie wypróbuje maść alantan:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ciekawy wpis. temat dla mnie. ja teraz testuje olejek arganowy, zobacze jakie będą efekty ;)
    cieszę się że jeszcze ktoś myśli podobnie jak ja i uważa że picie wody jest ważne dla skóry. bo jak ja zamieściłam taką informację w jednym z wpisów to pewna czytelniczka tak się zbulwersowała że jeszcze wierzę w takie "mity" i głoszę takie herezje, że aż opuściła grono obserwujących :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha :) no co Ty? :) już się boję co to będzie pod postem o cieniach pod oczami ;)
      No cóż... woda jest ważna i tyle :)
      Mnie niestety arganowy przy dłuższym stosowaniu zapycha :)

      Usuń
  4. Bardzo rzeczowo napisane.:) Niestety ciągle borykam się z trądzikiem. Czasami jest lepiej, a innym razem nagle wysypuje. Teraz nic konkretnego nie przychodzi mi do stosowania na blizny. Miałam kiedyś krem z No-Scar. A olejek herbaciany muszę koniecznie wypróbować, już wiele o nim dobrego słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj warto warto - to naprawdę świetna rzecz :)

      Usuń
  5. Lubię i stosuję olej lawendowy, agranowy, z drzewa sandałowego oraz z dzikiej róży, lubię również olej awokado, a raczej lubi moja skóra oraz włosy :) Obecnie przeciw bliznom testuję Krem z masy perłowej NOSCAR, jestem ciekawa jakie będą efekty końcowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też zaciekawalas ! Daj znac jak sie spisal. Nie słyszałam o nim :)

      Usuń
  6. Oj to prawda , to ważne co jemy , zauwazylam to po swojej skorze :/
    Zapraszam do obserwacji naszego bloga!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety często jest to bagatelizowane. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. U mnie najlepiej sprawdzają się olejki. Szczególnie arganowy i kokosowy. Mój dermatolog mi je polecił jak miałam trochę problemów z trądzikiem. Teraz pomagają mi w walce z przebarwieniami.
      http://would-be-vikings.blogspot.com

      Usuń
    3. U mnie kokosowy sprawdza się tylko do demakijażu :)

      Usuń
  7. U mnie dużo dają mocne kuracje złuszczające w okresie jesienno - zimowym oraz delikatne kwasy przez cały rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) na które kwasy się zdecydowalas? :)

      Usuń
    2. Zdają egzamin azelainowy, migdałowy, salicylowy czy glikolowy :) Przez cały rok używam azelainowego (w Acnedermie) - sporadycznie, bo ok. raz w tygodniu.
      W tym okresie jesienno - zimowym (co już minął :P) używałam retinoidów w postaci Atredermu. Wszystko opisywałam u siebie na blogu, z efektów byłam bardzo zadowolona :)

      Usuń
    3. To super :) Ja narazie nie decydowałam się na kwasy, ale będę musiała spróbować na jesień :)

      Usuń
  8. Dzięki za wpis, dobre pomysly

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja niestety borykam się z bliznami i trądzikiem. Używam antybiotyku normaclin, a wieczorem krem z kwasami zamiennie z kremem nawilżającym. Robię maski, peelingi i porządny demakijaż i jest coraz lepiej ;)

    http://marysiaofficialblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to super :) Oby całkowicie znikło <3

      Usuń
  10. Sama męczę się z trądzikiem już przez dłuższy czas. Często załamywałam ręce, ale teraz powoli mi przechodzi. Leczyłam się dermatologicznie i dużo mi to dało. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat w takich sprawach jak trądzik wizyta i dermatologa może okazać się bardzo dobra decyzja ;)

      Usuń
    2. Kochana. Spróbuj sobie zrobić zbieg laserowy BBL. Nie jest inwazyjny, a cholernie skuteczny!!! Mam 34 lata, wyglądałam jak pryszczata nastolatka, a teraz? Jak modelka, prawie jak DŻOANA KRUPA... :D Naprawdę. Patrzę w lustro i nie wierzę, że tak wypiękniałąm po tych zabiegach. Dodatkowo zdrowo się odżywiam, uprawiam sport. Weź się za siebie, bo jedzenie też jest ważne ;) A zabiegi robiłam u dr Dethloff w klinice w Konstancina Jeziorna, ale z tego co wiem to ona w centrum Warszawy również ma klinikę.

      Usuń
  11. Bardzo ciekawy wpis. U mnie egzamin zdaje kwas migdałowy przez prawie cały rok + jakieś mocniejsze kwasy jesienią i zimą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja nie stosuje kwasów Ale jestem ich mega ciekawa ;)

      Usuń
    2. O! Spróbuję ;) Ma swoją pielęgnację, ale podpytam swojej doktor Dethloff czy mogę stosować kwas... Zobaczymy co powie :)

      Usuń
  12. Cześć,
    trafiłam na Twojego bloga zupełnie przypadkiem ale z pewnością będę tutaj wracała. Świetna recenzja, którą zapewne pomożesz bardzo wielu osobom. Słyszałaś może lub masz jakieś doświadczenie z żelem na blizny potrądzikowe z Iwostinu? :) Jeśli tak, byłoby super gdybyś zamieściła jego recenzję na swoim blogu. Ten kosmetyk jest dosyć słynny w sieci, jak dla mnie jednak bardzo drogi dlatego też wolę wcześniej dowiedzieć się o nim więcej opinii od osób doświadczonych w sprawach kosmetykowych. :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o nim, ale nie używałam go. Nie ma już blizn, więc przetestowanie go na mnie nie dałoby rezultatów :( Jednak mam nadzieję, że znajdziesz tu inne ciekawe informacje :* Buziaki !

      Usuń
  13. Kremy są ważne po trądziku. Zależy też indywidualnie kto jaki ma. Mi np. Iwostin nie pomógł. Musiałam iść do specjalisty, który zna się na rzeczy. Byłam już u 3-4, każdy mądralował, a efekt był mizerny. Dopiero u znanej doktor Beaty Dethloff udało mi się pozbyć blizn i trądziku - DWA w jednym. Serio, aż nie chciałam wierzyć, ale zabiegi z laserem to była moja najlepsza decyzja. BBL okazał się strzałem w 10-tkę! Doktor mi doradziła co mam robić, aby przebarwienia nie wróciły - już nigdy, a nigdy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy12/5/17 14:52

    Rewelacyjnym i skutecznym produktem jest http://tiande.eu/~UDloU. Pomógł mi kilka miesięcy temu i mogę go każdemu polecić z czystym sumieniem. Naprawdę jest świetny

    OdpowiedzUsuń
  15. Trądzik to bardzo przykra i trudna do zwalczenia przypadłość, ale w moim wypadku bardzo pomogło srebro koloidalne, od dawna polecam je wszystkim osobom z takimi problemami

    OdpowiedzUsuń

Hej Kochana !!! Jupi ! Nawet nie wiesz, jaką frajdę mi sprawia to, że tutaj jesteś.
Napisz, co Ci się najbardziej spodobało i też jeśli coś jest nie tak.
Jeśli masz pytania, nie patrz na tematykę posta, tylko pisz ! Chętnie odpowiem i pomogę :)
Dziękuję za Wasze komentarze ! :)

Proszę - nie spamuj. Jeśli będę chciała, to sama Cię znajdę. Nie musisz wklejać adresu swojej strony - to nie jest tablica reklamowa :)

Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam :)
Całuję,
Magda :*