JAK CZYSZCZĘ PĘDZLE DO MAKIJAŻU I BEAUTYBLENDER? TANI I SZYBKI SPOSÓB.

13.3.16 SMILEEEFREAK 18 Comments


Wykonywanie makijażu jest dla mnie wielką przyjemnością. O ile na co dzień mój makijaż dzienny ogranicza się do jak najszybszych i najłatwiejszych kroków, to kiedy szykuje się na większe wyjście lub po prostu mam więcej czasu, mogę to wykonywać baaardzo długo i dopracowywać pod każdym względem. Jaki jest efekt? Wyglądamy pięknie, wyjątkowo, nienagannie. Jednak finalnie i tak makijaż zmywamy,a ostatnią pamiątka po wykonanym makijażu są nie tylko zdjęcia, ale też brudne pędzle :p 

Czasem czyszczenie ich sprawia trudności, a tak naprawdę to chyba mało która która nas w ogole lubi to robić ;) Jednak istnieje bardzo prosty sposób na to , aby nasze pędzelki i Beautyblender skutecznie, tanio i szybko wyczyścić. Jeśli chcecie poznać złoty środek (przenośnie i dosłownie) to koniecznie czytajcie dalej ;)



Zdecydowanie najtrudniej czyści się pędzle od podkładu i gabeczki. Metoda, która Wam pokaże jest całkowicie uniwersalna -sprawdza się zawsze i kazda z Was bez problemu sobie z tym poradzi.

Tak naprawdę potrzebujecie tylko wodę i zwykle białe mydło. Jednak białe mydło mydłu nierówne. Najlepszy jest Biały Jeleń lub mydło PROTEX :)

Osobiście czyszczę pędzle w zlewie bo jest mi tak najwygodniej, ale możecie przygotować też dwie miseczki z wodą i także wszystko pójdzie sprawnie.

Na początku moczymy mydło.




Pędzle brudne od kosmetyków suchych.


Tutaj sytuacja jest bardzo prosta. Wystarczy ze kulistymi ruchami lub „głaszczącymi” w przypadku płaskich pedzli, będziecie pocierać włosiem po mydle. Kiedy porządnie je namydlicie wystarczy dodatkowo masować włosiem po mokrej dłoni. Płukamy i gotowe ;)





Pędzle brudne od kosmetyków mokrych.


Tutaj sytuacja jest trudniejsza i bardziej wymagająca, ale i tak tą metodą naprawdę idzie szybko i łatwo. Pierwszym krokiem jest dokładne zmoczenie włosia. Następnie przechodzimy do kolejnych kroków.
Najpierw namydlamy wlosie. Musimy zrobić to porządnie i dokładnie. Odkładamy takie namydlone pędzle na bok i zostawiamy. Mydło musi porządnie zadziałać. Po około 5 minutach znów po nie sięgamy i postępujemy tak, jak z poprzednimi pędzlami . Następnie czyścimy je w dłoni i dokładnie płukamy.




Beautyblender

Postępujemy dokładnie tak jak z pędzlem do podkładu (patrz wyżej).
Musicie jednak pamiętać o tym, że w przypadku gabeczki musicie wtłoczyc , wcisnąć mydło do środka. Wiecie o co mi chodzi? Porządnie pocierajcie nią o mydło i jakby wciskajcie je do środka :)
Reszta pozostaje bez zmian :)




O czym pamiętać? 


  • Uważajcie, aby nie zalać skuwki pędzla. Może to spowodować rozklejenie się pędzla.
  • Czyszcząc pędzel starajcie się naśladować ruchy jakie wykonującej przy makijażu. Nie torturujcie go i nie wyginajcie w każdą stronę bo możecie je po prostu osłabić lub przypadkowo wyrwać.
  • Kiedy wypłukacie pędzel, odcisnijcie wodę, a włosie wymodelujcie na porządany kształt. Możecie tez zalożyc specjalne etui na pędzle, bandarz elastyczny lub owinąć wlosie w papierowe ręczniki, aby do nie znieksztalcilo i nie powyginalo.
  • Wybierajcie mydło, które się zbytnio nie pieni. Pędzle można myć także także delikatnym szamponem, jednak, jeśli produkt będzie się mocno pienił, to niestety możecie niedokładnie wyplukać włosie. W przaypadku pędzli nic specjalnego do nie stanie, ale w przypadku gąbeczki przy najlblizszym użyciu będzie tworzyć się kolejny raz piana i jej użycie będzie utrudnione lub niemozliwe.
  • Pamiętajcie o dokładnym wyplulaniu pedzli :) Zaschnięte, niewypłukane mydło, powoduje zesztywnienie włosia i stwardnienie gąbki.



Jest to dla mnie najbardziej skuteczna metoda. Dodatkowo jest śmiesznie tania. :)
To chyba tyle. Jeśli macie jakiekolwiek pytanka to piszcie śmiało ;)
Jak Wy czyćcicie Wasze pędzle?



BĄDŹ NA BIEŻĄCO I ZAOBSERWUJ MNIE NA:

PODOBNE WPISY

18 komentarzy:

  1. Sama czyszczę pędzle do makijażu szarym mydłem i podpisuję sie pod Twoim postem:). Dobrze jest też je myć jakimś plynie do kąpieli dla dzieci, równie skuteczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi osobiście ten sposób nie przypasował, bo powstawała za duża piana :)

      Usuń
  2. widać że moja gabeczka jest dużo twardsza, może kiedyś wypróbuje oryginalny BB , ja czyszczę swoje zwykłym szarym mydłem, a teraz mydłem antybakteryjnym z rossmana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam też gąbeczkę z Rossmana i jest rzeczywiście dużo twardsza. Niedługo pojawi się porównanie tych dwóch produktów, także koniecznie zajrzyj :)

      Usuń
  3. Ja czyszczę swoje szarym mydłem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobnie jak Ty zawsze czyszczę szarym mydłem . To niezawodny sposób :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda i widzę, że ma wiele zwolenniczek :)

      Usuń
  5. Fajna metoda, dobrze że się sprawdza :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydał mi się ten post , właśnie niedługo zamierzam się zabrać za wyczyszczenie moich pędzli :)
    Dzięki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ze się przydał :) daj znać jak poszło !
      Buziaki :*

      Usuń
  7. Ja wlewam ciepłą wodę do zlewu, dodaję trochę szamponu do włosów , myje w tym pędzle, później opłukuję pod bierzaca wodą i delikatnie osuszam ręcznikiem i pozostawiam do wyschnięcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. całkiem podobnie :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  8. Cudowny post! Na pewno wielu się przyda. Piszesz w przyjemny, lekki sposób i masz świetne zdjęcia. Do tego przypomniałaś mi, że muszę umyć pędzle!
    http://nekoworlds.blogspot.com/2016/03/banggood-spring-wishlist.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha :) no to przyjemnego mycia ;)
      Dziękuję :) takie słowa zawsze motywują do dalszego pisania ;)

      Usuń
  9. Ja pędzle czyszczę płynem do higieny intymnej i osobiście uważam, że to jest najlepszy produkt do czyszczenia. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę. Nie znałam tego patentu ! Super, że napisałaś. Wypróbuję :)

      Usuń

Hej Kochana !!! Jupi ! Nawet nie wiesz, jaką frajdę mi sprawia to, że tutaj jesteś.
Napisz, co Ci się najbardziej spodobało i też jeśli coś jest nie tak.
Jeśli masz pytania, nie patrz na tematykę posta, tylko pisz ! Chętnie odpowiem i pomogę :)
Dziękuję za Wasze komentarze ! :)

Proszę - nie spamuj. Jeśli będę chciała, to sama Cię znajdę. Nie musisz wklejać adresu swojej strony - to nie jest tablica reklamowa :)

Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam :)
Całuję,
Magda :*