U KOGO SPRAWDZĄ SIĘ KOSMETYKI MINERALNE? KTO POWINIEN PO NIE SIĘGAĆ?

28.3.16 SMILEEEFREAK 11 Comments


Ostatnio na blogu pojawił się wpis o tym jak u mnie spisałysię kosmetyki mineralne. Nie bez przyczyny to właśnie on powstał pierwszy. Chciałam poznać Waszą opinię, dowiedzieć się jakie są Wasze doświadczenia z takimi produktami i poznać Wasze podejscie do minerałów. Część z Was przyznała ze rzeczywiście boi się spróbować tych sypkich podkładów i korektorów, ale były też te z Was które dobrze się wypowiadali m ich temat lub miały niemiłe doświadczenia. Dlatego postanowiłam dzisiaj odpowiedzieć na pytanie „Dla kogo przeznaczone są kosmetyki mineralne?” i przy okazji obalić pewien mit. Jeśli chcecie się dowiedzieć co mam na myśli i przede wszystkim poznać odpowiedz to koniecznie zostańcie ze mną i na koniec odezwijcie się się komentarzach. Uwielbiam je czytać i nieważne czy pytacie wyrazacie opinie to jest to dla mnie niezwykle mile ze pozostawiacie po sobie ślad i możemy nawiązać pewnego rodzaju kontakt. W końcu piszę dla Was więc to największa nagroda :*




No i jak to ja, roztrzepana gadula, odleciała od tematu :) Mówiłyśmy oczywiście o minerałkach. Nikomu nie mówcie że odbieglysmh od tematu. Niech to będzie nasza tajemnica :p.


Od razu chciałam zaznaczyć, że osobiście stosuję kosmetyki mienralne firmy Annabelle Minerals i nie daję sobie ręki uciąć, że w przypadku kadej firmy podkład nie da konkretnego efektu, a korektor będzie wyglądać super. Każdy produkt jest inny i inaczej może się prezentować na skórze.

Myślę, że jeśli tylko kosmetyki mineralne byłyby w formie kremowej lub płynnej to cieszylyby się dużo większym zainteresowaniem. Dlaczego? Sama sypka forma niestety większości nas kojarzy się z pudrowy wykończeniem makijażu, suchym, całkowicie niewtapiającym się w strukturę naszej skóry.  Nic w tym dziwnego. Wiele sypkich znanych mam drogeryjnych pudrów daje takie . Jednak pamiętajmy, że dzisiejsze omawiane kosmetyki mineralne to podklady i korektory. Inny dział kosmetyków . A propos o najlepszych, moim zdaniem, pudrach drogeryjnych post będzie już w środę.



W związku z tym, że są to kosmetyki z całkiem innego działu niż pudry, można obalić pierwszy  mit. Kosmetyki mineralne nie dają pudrowego i suchego wykończenia na twarzy. W trakcie nakładania ich na twarz stają się bardzo jedwabiste. Na pewno nie jest to konsystencja kremowa, ale jakby bardziej zbita,  przez co wszystko ładnie się rozciera i stapia ze skórą. Dlatego zupełnie nie musicie się obawiać efektu mąki na twarzy. 




Jednak kiedy podkład mineralny może nie wyglądać korzystnie?
Tutaj właśnie przechodzimy do konkretnej odpowiedzi na pytanie.
Podkłady mineralne tak jak widziałyscie na moim przykładzie świetnie wyglądają nawet na buzi z roszerzonymi porami. Nie wchodzą w nie i potrafią wyglądać dużo lepiej niż klasyczny produkt. Co za tym idzie sytuacja w przypadku skóry bez roszerzonych porow mogą prezentować się jeszcze lepiej i dawać jeszcze bardziej naturalnie nieskazitelny efekt.

Minerałki są dobre dla każdego. W przypadku każdego rodzaju skóry się sprawdza. Jednak jest jeden podstawowy warunek który zawsze ma ogromny wpływ na finalny wygląd makijażu : pielęgnacja.

Najmniejszy wplyw (nadal duży ale ciut mniejszy niż w pozostałych przypadkach) będzie ona miała w przypadku cery tłustej i mieszanej. Właśnie dla tych cer minerały mogą okazać się strzałem w 10 i niesamowicie upiekszyc skórę.
W przypadku skóry normalnej sytuacje mamy podobną, jednak dość często taka skóra ma tendencję do przesuszania i właśnie do tego nie możemy dopuścić. Dlaczego?


Powód jest taki sam, jak w przypadku skóry suchej, która nie jest wystarczająco nawilżana i natłuszczana - powiedzmy sobie szczerze - nieodpowiednie pielęgnowana. Suche skórki, napięta skóra i ogólna suchość cery niestety niekoniecznie dobrze zgra się z takim produktem. Skóra może wyglądać na jeszcze bardziej suchą.
Jednak jesli Wasza pielęgnacja jest dobra, a skóra nie przypomina pustyni :) to spokojnie KAŻDA Z WAS  może spróbować minerałków i myślę, że spora część będzie pozytywnie zaskoczona.



Podobnie sytuacja ma się z kolektorami. Jeśli Wasza skóra pod oczami po prostu jest zaniedbana i przesuszona, to niestety taki korektor może jeszcze bardziej to podkreślić.

Muszę przyznać, że podkłady i korektory mineralne sa niezłym krytykiem. Jeśli wyglądają na twarzy sucho i pudrowo, to dają nam znak „ej mala najpierw pielęgnacja później po mnie siegnij” :) I rzeczywiście warto wtedy posłuchać.

Pamiętajcie oczywiście o kremie pod makijaż i wieczornej, silnej pielęgnacji. Skóra zadbana i piękna to skóra nawilzona. 
A właśnie. Jakie są Wasze ulubione kremy pod makijaż? ;)

Dajcie znać czy próbowałyscie minerałków i jak wrażenia. Jeśli nie próbowałyscie, to tym bardziej dajcie znać dlaczego ;) 








BĄDŹ NA BIEŻĄCO I ZAOBSERWUJ MNIE NA:



PODOBNE WPISY

11 komentarzy:

  1. Lubię minerały, szczególnie podczas upałów świetnie się sprawdzają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam próbkę od Annabelle Minerals, zobaczymy, jak się sprawdzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To koniecznie daj znać jak się sprawdziła :)

      Usuń
  3. Ja uwielbiam kosmetyki od Annabelle Minerals :) Nie wyobrażam już sobie bez nich codziennego makijażu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teraz wróciłam do taniuykiego jak barszcz Maybelline Affiniton. Moja skóra tak się z nią polubiła ze wszystko wygląda nienagannie :p

      Usuń
  4. Jak one wytrzumują wode i inne warunki? Fajnie by było mieć makijaż, który przetrwa wypady na Pilicę na kajaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co różnie z tym bywa. Jak wzięłam na przetestowanie na mega intensywny trening, to przez pot został tylko korektor i wyglądałam jak panda :D

      Wiadomo, że woda jak np. na kajakach czy chociażby deszcz inaczej na niego oddziałują. Jednak nie gwarantuję, że przetrwają i efekt nie będzie taki jak po moim treningu :)

      Lekkie deszcze przeżyją, gorzej jak cała wpadniesz do wody :p

      Usuń
  5. Myślę, że minerały (przynajmniej te AM) sprawdzą się u każdego, pod warunkiem że skóra będzie nawilżona i nie nałożymy za dużo produktu. Przy mojej mieszanej cerze, która bardzo przetłuszcza się w strefie T, podkład trzyma się min 6 godzin (gdy jest bardzo ciepło) do nawet całego dnia, i to na kremie z filtrem. Jedyne co polecam, to nie zniechęcać się, bo na początku stosowania i u mnie wcale nie było tak różowo :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kristi, jest dokładnie tak jak mówisz :) pielęgnacja to podstawa a o kwestii nawilżenia mówię do znudzenia na blogu :p

      Usuń
  6. a ja mam bardzo zadbaną skórę, pielęgnacja to dlamnie najważniejsza kwestia i robiłam 4 podejścia za każdym razem cera wygląda fatalnie.nie mam pojęcia dlaczego. Mam wrażenie że mam maskę wszystko mnie ściaga , skóra wygląda na starą podkreśla wszystko co złe.Już nie wiem co robić ...cera wypielęgnowana nawilżona i bez widocznych zmarszczek.

    OdpowiedzUsuń

Hej Kochana !!! Jupi ! Nawet nie wiesz, jaką frajdę mi sprawia to, że tutaj jesteś.
Napisz, co Ci się najbardziej spodobało i też jeśli coś jest nie tak.
Jeśli masz pytania, nie patrz na tematykę posta, tylko pisz ! Chętnie odpowiem i pomogę :)
Dziękuję za Wasze komentarze ! :)

Proszę - nie spamuj. Jeśli będę chciała, to sama Cię znajdę. Nie musisz wklejać adresu swojej strony - to nie jest tablica reklamowa :)

Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam :)
Całuję,
Magda :*